Reklamační řád
Povinnost kupujícího
Kupující je ve vlastním zájmu povinen bezprostředně po dodání zboží jej prohlédnout a bez zbytečných odkladů informovat prodejce o případných zjištěných závadách. V případě dopravy zboží externí společností doporučujeme zboží před převzetím překontrolovat. V případě zjevných vad na výrobku způsobených dopravou (poškozený obal, kosmetické poškození produktu, neúplnost jednotlivých komponent) má právo kupující odmítnout převzetí zboží. V opačném případě přebírá plnou zodpovědnost za vadu produktu a na případnou reklamaci nebude brán zřetel.
Oprávněnou reklamaci je možné podat těmito způsoby:
a) emailem na: tipnabytek@atlas.cz
b) doručením na adresu-viz. rubrika kontakty
Kupující je povinen uvést:
a) číslo objednávky, které je zasíláno společně s potvrzením objednávky v emailu
b) co nejvýstižnější popis závad a jejich projevů
c) doložit doklad o vlastnictví zboží - fakturu či paragon
Povinnost prodávajícího
O reklamaci prodávající rozhodne nejpozději do 14 pracovních dnů od doručení reklamovaného zboží a vyrozumí o tom reklamujícího formou elektronické pošty, pokud se strany nedohodnou jinak.
Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečných odkladů a to nejpozději do jednoho měsíce ode dne uplatnění reklamace, pokud se strany nedohodnou jinak.
Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád se vztahuje na zboží, u kterého byla reklamace uplatněna v záruční době. Ke každému zboží je přikládána faktura, která slouží i jako záruční list. Souhlas se záručními podmínkami stvrzuje zákazník podpisem faktury při převzetí zboží. Pokud si zboží neodebírá osobně, tak se rozumí převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá od dopravce.
Pokud kupující zjistí jakýkoliv rozdíl mezi tím, co je uvedeno na faktuře a skutečně dodaným zbožím (například v druhu nebo množství) nebo pokud s dodávkou neobdrží správně vyplněný dodací list, je povinen ihned, nejpozději však do tří dnů, podat písemnou zprávu na adresu prodejny prodejci, který vyhotovil fakturu. Pokud tak neučiní, hrozí mu, že na pozdější případnou reklamaci nebude brán zřetel.
Na vyřízení reklamace je vyhrazeno dle zákona 30 kalendářních dnů.
Záruční podmínky
1) Délka záruky je 24 měsíců, pokud není uvedeno jinak, a začíná se počítat ode dne vystavení faktury či dodacího listu. Záruka se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. V případě výměny výrobku se záruka neprodlužuje a zákazníkovi bude vystaven nový dodací list. Případná další reklamace se bude uplatňovat na základě tohoto nového dodacího listu.
2) Zákazník na vlastní náklady doručí reklamované zboží na adresu prodejny. Náklady za dopravu hradí kupující.
3) Jakmile reklamace bude vyřízena, tak prodávající bez zbytečného odkladu vyzve zákazníka k odběru zboží. V případě oprávněnosti reklamace hradí dopravné zpět zákazníkovi prodejce.
4) Nárok na uplatnění záruky zaniká v těchto případech: poškozením zboží při vlastní přepravě, neodbornou instalací, zacházením či obsluhou nebo použitím, používáním v rozporu s účelem, k jakému byl produkt určen.
5) Obchodník si vyhrazuje právo nahradit vadné a případně neopravitelné zboží jiným zbožím se stejnými parametry.
Závěrečná ustanovení
Změny reklamačního řádu jsou vyhrazeny v chodu.
I. Všeobecně
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále též „VOP“) platí pro všechny smluvní vztahy vzniklé mezi TIP NABYTEK OLOMOUC. jako prodávajícím (dále jen „prodávající“) a kupujícím. Smluvní strany mohou změnit, vyloučit či doplnit některá ustanovení těchto VOP pouze písemnou dohodou obou stran (např. v kupní smlouvě) s tím, že ostatní ustanovení VOP zůstávají pro smluvní strany nadále v platnosti. Smluvní strany se dohodly, že na smluvní vztahy učiněné s odkazem na tyto VOP se v zahraničním obchodě použijí též vykládací pravidla INCOTERMS 2000, nestanoví-li konkrétní smlouva jinak.
II. Vznik smluvního vztahu
Na základě nezávazné nabídky prodávajícího učiní kupující písemnou objednávku zboží, které bude označeno dle katalogu prodávajícího. Prodávající si vyhrazuje právo rozhodnout o potvrzení objednávky, a to i pouze částečně. Kupní smlouva je mezi stranami uzavřena doručením písemného potvrzení objednávky ze strany prodávajícího kupujícímu. Za písemné potvrzení objednávky se považuje též zaslání pro forma faktury nebo podepsané kupní smlouvy kupujícímu ze strany prodávajícího. Potvrdí-li prodávající objednávku kupujícího pouze částečně nebo učiní-li jiné změny, výhrady, dodatky či omezení objednávky (dále jen „modifikovaná objednávka“), považuje se tato modifikovaná objednávka za nový návrh na uzavření smlouvy, která musí být znovu potvrzena kupujícím. K uzavření kupní smlouvy dojde doručením písemného potvrzení modifikované objednávky ze strany kupujícího prodávajícímu. Za změnu objednávky se dále nepovažuje upřesnění na základě technické specifikace prodávajícího.
III. Katalogy, vzorky, ceny a doklady vztahující se ke zboží
1. Nabídka výrobků prodávajícího vychází z platných katalogů, vzorků prezentovaných na výstavách, prodejnách prodávajícího nebo zaslaných na vyžádání kupujícímu, spolu s předloženou cenovou nabídkou prodávajícího obvykle formou ceníku s uvedením dodací parity, slev a/nebo přirážek. Nákresy, váha a rozměry výrobků (zboží) uvedené v katalozích jsou pouze informativní, pokud nejsou výslovně označeny jako závazné.
2. Ceny jsou uváděny s DPH v příslušné měně, kterou stanoví prodávající pro prodej v každé jednotlivé zemi, pokud není výslovně uvedeno, že se jedná o cenu včetně DPH. Při prodeji do členské země EU včetně České republiky se k ceně připočítává DPH ve výši podle platných zákonů v místě prodávajícího (Česká republika). Plnění v EU mimo Českou republiku může být osvobozeno od platby české DPH, pokud kupující při objednávce předloží své IČ DPH a potvrdí umístění zboží v EU.
3. Zboží bude kupujícímu dodáno na základě kupní smlouvy. Pokud se jedná o první smluvní vztah, dodává prodávající kupujícímu také „Návod na používání a ošetřování nábytku“, který jsou povinni dodržovat všichni uživatelé výrobků prodávajícího, jinak ztrácí nároky z reklamací vad zboží. V případě dalšího prodeje zboží je kupující povinen tento „Návod na používání a ošetřování nábytku“ předat dalšímu kupujícímu, zejména konečnému zákazníkovi (uživateli). V případě dodávky zboží v demontovaném stavu pro konečného odběratele zavazuje se prodávající dodat příslušné montážní návody.
4. Telefonické objednávky budou vyřízeny jen na plné riziko kupujícího. Veškeré písemné objednávky (dopis, fax, e-mail) jsou závazné. Kupující se zavazuje odebrat jím objednané zboží (mimo event. reklamaci) i v případě splnění před určeným termínem.
IV. Dodací lhůty, způsob dodání, neodebrání zboží
1. Dodací lhůty stanovené kupujícím v objednávce jsou přibližné a pro prodávajícího nezávazné. Závazná je dodací lhůta sjednaná v potvrzení objednávky (kupní smlouvě, proforma faktuře - viz. čl. II. VOP). Dodací lhůta se proporčně prodlužuje o prodlení při dodávce materiálu ze strany kupujícího. Dodací lhůta je splněna dnem odeslání zásilky, dnem vyskladnění zboží ze skladu prodávajícího nebo dnem připravení zboží k převzetí kupujícím nebo jím pověřeným dopravcem. Tímto dnem také vzniká právo prodávajícího fakturovat. Prodávající si vyhrazuje právo expedovat zboží jinak připravené k expedici do 3 dnů od splnění závazků kupujícího podle čl. V. VOP. Prodávající je oprávněn k částečným dodávkám zboží. Dodací lhůty se prodlužují v případě neočekávaných, prodávajícím nezaviněných skutečností, jako např. neočekávané zásahy vyšší moci, stávky a další překážky, které se nedají prodávajícím ovlivnit. Toto platí i v případě, jestliže tyto okolnosti nastanou u dodavatelů prodávajícího. V tomto případě je uplatnění finančních nároků z důvodu prodlení vůči prodávajícímu vyloučeno. Škody vzniklé z důvodu prodlení dodání zboží lze uplatnit pouze do výše hodnoty zboží v prodlení.
2. Prodávající si vyhrazuje právo určit způsob dodání zboží. Pokud není písemně sjednáno jinak, jde úhrada dopravného k tíži kupujícího. Kupující přebírá nejpozději odesláním zboží (předáním zboží k přepravě) veškerá rizika vzniku škod na zboží. Odlišná ujednání lze písemně upravit v kupních smlouvách, zejména odvoláním na dodací paritu podle INCOTERMS 2000.
3. Smluvní strany se dohodly, že pokud kupující zakoupené zboží nepřevezme do 21 dnů ode dne sjednaného v kupní smlouvě, příp. kdy byl písemně, telefonicky nebo faxem k odběru prodávajícím vyzván (dále jen neodebrané zboží), může prodávající od kupní smlouvy odstoupit a toto zboží prodat jiné osobě. Kupujícímu pak nevzniknou žádné nároky na náhradu škody např. ušlý zisk apod.. Písemné odstoupení musí být doručeno druhé smluvní straně. Za neodebrané zboží po odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího je prodávající oprávněn fakturovat kupujícímu smluvní pokutu ve výši přijaté zálohy jinak 50 % hodnoty neodebraného zboží uvedené v kupní smlouvě.
4. V případě, že došlo k následnému odběru neodebraného zboží a prodávající dosud nevyužil práva odstoupení dle předchozího bodu, je prodávající oprávněn požadovat na kupujícím smluvní pokutu ve výši 1% z hodnoty tohoto zboží za každý den prodlení přesahující 21dnů, nejméně však 100 EUR.
5. Smluvní pokuty jsou splatné dnem doručení faktury a lze je započíst s přijatou zálohou a/nebo jiným obdrženým plněním od kupujícího.
6. Zboží zasíláme pouze v rámci České Republiky.
V. Úhrada - platba zboží
1. Pokud není v textu kupní smlouvy stanoveno jinak, platí, že kupující je povinen uhradit zboží před jeho odběrem (u bezhotovostních plateb je rozhodující den připsání částky na účet prodávajícího). U objednávek, které jsou zadávány do výroby, může prodávající požadovat zálohovou úhradu minimálně 50% z celkové hodnoty objednávky. U nákupu přes E- shop TIP-NÁBYTEK na nabytektip.wz.cz je požadována 100% záloha ve výši objednávky. Při nezaplacení požadované zálohy do 14 dnů od vystavení objednávky bude tato objednávka automaticky zrušena! Odsouhlasená dodací lhůta se počítá od připsání zálohy, resp. úhrady celé kupní ceny v případě sjednání úhrady celé dodávky před jejím odběrem na účet prodávajícího. V případě prodlení s úhradou faktury ze strany kupujícího, je prodávající oprávněn bez předchozího upozornění účtovat smluvní úrok z prodlení ve výši 0,1 % z celkové dlužné částky za každý den prodlení. Tímto není dotčen případný nárok na náhradu škody.
2. V případě prodlení s úhradou splatné faktury více než 5 dní, vzniká prodávajícímu právo další dodávky dle uzavřených kupních smluv pozastavit do období úhrady dlužných plateb a právo požadovat platby za další dodávky předem či v hotovosti při odběru zboží. Toto ustanovení má přednost před odchylnou úpravou v jednotlivých kupních smlouvách uzavřených mezi smluvními stranami.
VI. Výhrada vlastnického práva
1. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího teprve úplným zaplacením kupní ceny dle kupní smlouvy. Úhrada se má za uskutečněnou připsáním částky na účet prodávajícího. Zachování výhrady vlastnického práva ve prospěch prodávajícího zůstává i při dalším prodeji kupujícím třetí osobě a/nebo jeho případné další zpracování kupujícím nebo třetí osobou. Kupující se zavazuje s tímto seznámit svého odběratele.
VII. Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (přes internetový obchod), má spotřebitel v souladu s § 53 odst. 7 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Tohoto práva lze využít pouze v případě, jedná-li se o fyzickou osobu (tzn., že nelze odstoupit v případě nákupu na IČO – viz fakturační údaje).
Pro zdárné vrácení zboží Vás žádáme o dodržení následujícího postupu:
1. Kontaktujte nás s žádostí o odstoupení od kupní smlouvy s uvedením čísla objednávky, data nákupu a převzetí zboží. Po kontrole Vás vyzveme k písemné žádosti o odstoupení od kupní smlouvy a o zaslání zboží zpět.
2. Kompletní žádost společně s originálem kupní smlouvy (fakturou) zašlete doporučeně na naši fakturační adresu.
4. Samotné zboží zašlete doporučeně a pojištěné na naši fakturační adresu. Za ztrátu či poškození zásilky během přepravy zpět neručíme. Zboží musí být kompletní (včetně všech dokladů a příslušenství), nepoužité, nepoškozené a zabaleno tak, aby se během přepravy nepoškodil jeho originální obal. Vrácené zboží zpět nezasílejte na dobírku (takové zboží nebude převzato).
5. Budou-li splněny všechny podmínky pro vrácení zboží, obdržíte zpět své peníze nejpozději do 14 pracovních dnů po fyzickém převzetí zboží.
V případech kdy není účtována doprava a náklady spojené s expedicí (tzn. doprava zdarma), je dobropisovaná částka snížena o tyto náklady.
Peníze budou zaslány stejnou formou, jako proběhla platba (na účet, složenkou). Změna příjemce nebo způsob vrácení částky je zpoplatněn částkou 250 Kč.
Vznikne-li jednáním kupujícího prodávajícímu škoda ve smyslu §55 odst. 1, je kupující povinen tuto škodu uhradit (neúplný nebo poškozený obsah zásilky atd.) nebo bude vrácena částka snížena o výši vzniklé škody.
Odstoupit od kupní smlouvy nelze v těchto případech:
- je-li zboží vráceno poškozené (včetně originálních obalů), použité nebo nekompletní (bez dokumentace, záručního listu, příslušenství atd.),
- je-li zboží objednáno se zakázkovou volitelnou součástí, která je teprve po vystavení objednávky vyrobena dle přání zákazníka nebo pro jeho osobu; příkladem by mohl být výrobek s vybraným zakázkovým čalouněním nebo výrobek s volitelným mořením dřeva, popřípadě jiná zakázková výroba. Za zakázkové výrobky se považují např. veškeré výrobky na E-shopu TIP NABYTEK OLOMOUC u niž je uvedena dostupnost „4 – 6 týdnů“. Tyto výrobky nejsou skladem a jsou vyráběny dle požadavků zákazníka.
- jedná-li se o služby poskytované v rámci prodeje zboží, jejichž plnění bylo již započato; příkladem by mohla být objednaná montáž židle u výrobce,
Odstoupení od kupní smlouvy nelze akceptovat v případě nesplnění některé z výše uvedených obchodních podmínek. Zboží bude následně vráceno na náklady kupujícímu zpět, popřípadě uschováno v našich skladových prostorech. Manipulační poplatek za úschovu zboží činí 1,5% denně z fakturované částky (poplatek včetně pojištění uskladněného zboží).
VIII. Reklamace, záruční lhůty
1. U veškerých zásilek musí kupující bezprostředně po obdržení zkontrolovat správnost dodaných položek, jejich úplnost a případné viditelné poškození vzniklé přepravou. Zjištěné vady musí být vyznačeny na dodací list a potvrzeny dopravcem, jinak nebudou uznány. Ostatní vady zjištěné po rozbalení zboží musí kupující ihned písemně oznámit prodávajícímu. Nad rámec zákonné odpovědnosti za vady zboží upravené v obchodním zákoníku poskytuje prodávající kupujícímu záruku za jakost po dobu 2 let od dodání zboží. U vybraných modelů označených v nabídkových katalozích prodávajícího symbolem „5 let záruka“ poskytuje prodávající záruku 5 let od dodání zboží na soudržnost konstrukce židle. (Kupující je povinen důsledně dodržovat kontrolu a dotažení šroubových spojů v souladu s „Návodem na používání a ošetřování nábytku“.)
2. Nároky kupujícího z vad zboží vyplývají v případě nepodnikatelů z příslušných ustanovení občanského zákoníku České republiky a reklamačního řádu prodávajícího.
3. Odpovědnost za vady nevzniká v případě, že zboží bylo prokazatelně použito v rozporu s „Návodem na používání a ošetřování nábytku“ dodaného prodávajícím a/nebo bylo použito nevhodně vzhledem k jeho užitným vlastnostem a v rozporu s účelem, ke kterému je určeno a/nebo bylo následně svévolně upraveno. Důvodem k reklamaci rovněž nejsou drobné diskrepance v rozměrech a barevných odstínech způsobené zejména přírodním charakterem použitých materiálů. Odpovědnost za vady ani záruka za jakost se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.
IX. Rozhodné právo, příslušnost soudu
1. Rozhodujícím právem je právo České republiky. Uplatnění Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží je vyloučeno. Místně příslušným soudem je pro obě smluvní strany v případě obchodních sporů Okresní soud v Kroměříži nebo Krajský soud v Brně. Prodávající má však právo dožadovat se svých nároků v sídle kupujícího.
2. Pokud se některé ustanovení VOP dostane do rozporu s obchodním zákoníkem České republiky, platí příslušná úprava obchodního zákoníku, ostatní články VOP zůstávají nedotčeny.
GDPR
Povinnost kupujícího
Kupující je ve vlastním zájmu povinen bezprostředně po dodání zboží jej prohlédnout a bez zbytečných odkladů informovat prodejce o případných zjištěných závadách. V případě dopravy zboží externí společností doporučujeme zboží před převzetím překontrolovat. V případě zjevných vad na výrobku způsobených dopravou (poškozený obal, kosmetické poškození produktu, neúplnost jednotlivých komponent) má právo kupující odmítnout převzetí zboží. V opačném případě přebírá plnou zodpovědnost za vadu produktu a na případnou reklamaci nebude brán zřetel.
Oprávněnou reklamaci je možné podat těmito způsoby:
a) emailem na: tipnabytek@atlas.cz
b) doručením na adresu-viz. rubrika kontakty
Kupující je povinen uvést:
a) číslo objednávky, které je zasíláno společně s potvrzením objednávky v emailu
b) co nejvýstižnější popis závad a jejich projevů
c) doložit doklad o vlastnictví zboží - fakturu či paragon
Povinnost prodávajícího
O reklamaci prodávající rozhodne nejpozději do 14 pracovních dnů od doručení reklamovaného zboží a vyrozumí o tom reklamujícího formou elektronické pošty, pokud se strany nedohodnou jinak.
Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečných odkladů a to nejpozději do jednoho měsíce ode dne uplatnění reklamace, pokud se strany nedohodnou jinak.
Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád se vztahuje na zboží, u kterého byla reklamace uplatněna v záruční době. Ke každému zboží je přikládána faktura, která slouží i jako záruční list. Souhlas se záručními podmínkami stvrzuje zákazník podpisem faktury při převzetí zboží. Pokud si zboží neodebírá osobně, tak se rozumí převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá od dopravce.
Pokud kupující zjistí jakýkoliv rozdíl mezi tím, co je uvedeno na faktuře a skutečně dodaným zbožím (například v druhu nebo množství) nebo pokud s dodávkou neobdrží správně vyplněný dodací list, je povinen ihned, nejpozději však do tří dnů, podat písemnou zprávu na adresu prodejny prodejci, který vyhotovil fakturu. Pokud tak neučiní, hrozí mu, že na pozdější případnou reklamaci nebude brán zřetel.
Na vyřízení reklamace je vyhrazeno dle zákona 30 kalendářních dnů.
Záruční podmínky
1) Délka záruky je 24 měsíců, pokud není uvedeno jinak, a začíná se počítat ode dne vystavení faktury či dodacího listu. Záruka se prodlužuje o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. V případě výměny výrobku se záruka neprodlužuje a zákazníkovi bude vystaven nový dodací list. Případná další reklamace se bude uplatňovat na základě tohoto nového dodacího listu.
2) Zákazník na vlastní náklady doručí reklamované zboží na adresu prodejny. Náklady za dopravu hradí kupující.
3) Jakmile reklamace bude vyřízena, tak prodávající bez zbytečného odkladu vyzve zákazníka k odběru zboží. V případě oprávněnosti reklamace hradí dopravné zpět zákazníkovi prodejce.
4) Nárok na uplatnění záruky zaniká v těchto případech: poškozením zboží při vlastní přepravě, neodbornou instalací, zacházením či obsluhou nebo použitím, používáním v rozporu s účelem, k jakému byl produkt určen.
5) Obchodník si vyhrazuje právo nahradit vadné a případně neopravitelné zboží jiným zbožím se stejnými parametry.
Závěrečná ustanovení
Změny reklamačního řádu jsou vyhrazeny v chodu.
I. Všeobecně
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále též „VOP“) platí pro všechny smluvní vztahy vzniklé mezi TIP NABYTEK OLOMOUC. jako prodávajícím (dále jen „prodávající“) a kupujícím. Smluvní strany mohou změnit, vyloučit či doplnit některá ustanovení těchto VOP pouze písemnou dohodou obou stran (např. v kupní smlouvě) s tím, že ostatní ustanovení VOP zůstávají pro smluvní strany nadále v platnosti. Smluvní strany se dohodly, že na smluvní vztahy učiněné s odkazem na tyto VOP se v zahraničním obchodě použijí též vykládací pravidla INCOTERMS 2000, nestanoví-li konkrétní smlouva jinak.
II. Vznik smluvního vztahu
Na základě nezávazné nabídky prodávajícího učiní kupující písemnou objednávku zboží, které bude označeno dle katalogu prodávajícího. Prodávající si vyhrazuje právo rozhodnout o potvrzení objednávky, a to i pouze částečně. Kupní smlouva je mezi stranami uzavřena doručením písemného potvrzení objednávky ze strany prodávajícího kupujícímu. Za písemné potvrzení objednávky se považuje též zaslání pro forma faktury nebo podepsané kupní smlouvy kupujícímu ze strany prodávajícího. Potvrdí-li prodávající objednávku kupujícího pouze částečně nebo učiní-li jiné změny, výhrady, dodatky či omezení objednávky (dále jen „modifikovaná objednávka“), považuje se tato modifikovaná objednávka za nový návrh na uzavření smlouvy, která musí být znovu potvrzena kupujícím. K uzavření kupní smlouvy dojde doručením písemného potvrzení modifikované objednávky ze strany kupujícího prodávajícímu. Za změnu objednávky se dále nepovažuje upřesnění na základě technické specifikace prodávajícího.
III. Katalogy, vzorky, ceny a doklady vztahující se ke zboží
1. Nabídka výrobků prodávajícího vychází z platných katalogů, vzorků prezentovaných na výstavách, prodejnách prodávajícího nebo zaslaných na vyžádání kupujícímu, spolu s předloženou cenovou nabídkou prodávajícího obvykle formou ceníku s uvedením dodací parity, slev a/nebo přirážek. Nákresy, váha a rozměry výrobků (zboží) uvedené v katalozích jsou pouze informativní, pokud nejsou výslovně označeny jako závazné.
2. Ceny jsou uváděny s DPH v příslušné měně, kterou stanoví prodávající pro prodej v každé jednotlivé zemi, pokud není výslovně uvedeno, že se jedná o cenu včetně DPH. Při prodeji do členské země EU včetně České republiky se k ceně připočítává DPH ve výši podle platných zákonů v místě prodávajícího (Česká republika). Plnění v EU mimo Českou republiku může být osvobozeno od platby české DPH, pokud kupující při objednávce předloží své IČ DPH a potvrdí umístění zboží v EU.
3. Zboží bude kupujícímu dodáno na základě kupní smlouvy. Pokud se jedná o první smluvní vztah, dodává prodávající kupujícímu také „Návod na používání a ošetřování nábytku“, který jsou povinni dodržovat všichni uživatelé výrobků prodávajícího, jinak ztrácí nároky z reklamací vad zboží. V případě dalšího prodeje zboží je kupující povinen tento „Návod na používání a ošetřování nábytku“ předat dalšímu kupujícímu, zejména konečnému zákazníkovi (uživateli). V případě dodávky zboží v demontovaném stavu pro konečného odběratele zavazuje se prodávající dodat příslušné montážní návody.
4. Telefonické objednávky budou vyřízeny jen na plné riziko kupujícího. Veškeré písemné objednávky (dopis, fax, e-mail) jsou závazné. Kupující se zavazuje odebrat jím objednané zboží (mimo event. reklamaci) i v případě splnění před určeným termínem.
IV. Dodací lhůty, způsob dodání, neodebrání zboží
1. Dodací lhůty stanovené kupujícím v objednávce jsou přibližné a pro prodávajícího nezávazné. Závazná je dodací lhůta sjednaná v potvrzení objednávky (kupní smlouvě, proforma faktuře - viz. čl. II. VOP). Dodací lhůta se proporčně prodlužuje o prodlení při dodávce materiálu ze strany kupujícího. Dodací lhůta je splněna dnem odeslání zásilky, dnem vyskladnění zboží ze skladu prodávajícího nebo dnem připravení zboží k převzetí kupujícím nebo jím pověřeným dopravcem. Tímto dnem také vzniká právo prodávajícího fakturovat. Prodávající si vyhrazuje právo expedovat zboží jinak připravené k expedici do 3 dnů od splnění závazků kupujícího podle čl. V. VOP. Prodávající je oprávněn k částečným dodávkám zboží. Dodací lhůty se prodlužují v případě neočekávaných, prodávajícím nezaviněných skutečností, jako např. neočekávané zásahy vyšší moci, stávky a další překážky, které se nedají prodávajícím ovlivnit. Toto platí i v případě, jestliže tyto okolnosti nastanou u dodavatelů prodávajícího. V tomto případě je uplatnění finančních nároků z důvodu prodlení vůči prodávajícímu vyloučeno. Škody vzniklé z důvodu prodlení dodání zboží lze uplatnit pouze do výše hodnoty zboží v prodlení.
2. Prodávající si vyhrazuje právo určit způsob dodání zboží. Pokud není písemně sjednáno jinak, jde úhrada dopravného k tíži kupujícího. Kupující přebírá nejpozději odesláním zboží (předáním zboží k přepravě) veškerá rizika vzniku škod na zboží. Odlišná ujednání lze písemně upravit v kupních smlouvách, zejména odvoláním na dodací paritu podle INCOTERMS 2000.
3. Smluvní strany se dohodly, že pokud kupující zakoupené zboží nepřevezme do 21 dnů ode dne sjednaného v kupní smlouvě, příp. kdy byl písemně, telefonicky nebo faxem k odběru prodávajícím vyzván (dále jen neodebrané zboží), může prodávající od kupní smlouvy odstoupit a toto zboží prodat jiné osobě. Kupujícímu pak nevzniknou žádné nároky na náhradu škody např. ušlý zisk apod.. Písemné odstoupení musí být doručeno druhé smluvní straně. Za neodebrané zboží po odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího je prodávající oprávněn fakturovat kupujícímu smluvní pokutu ve výši přijaté zálohy jinak 50 % hodnoty neodebraného zboží uvedené v kupní smlouvě.
4. V případě, že došlo k následnému odběru neodebraného zboží a prodávající dosud nevyužil práva odstoupení dle předchozího bodu, je prodávající oprávněn požadovat na kupujícím smluvní pokutu ve výši 1% z hodnoty tohoto zboží za každý den prodlení přesahující 21dnů, nejméně však 100 EUR.
5. Smluvní pokuty jsou splatné dnem doručení faktury a lze je započíst s přijatou zálohou a/nebo jiným obdrženým plněním od kupujícího.
6. Zboží zasíláme pouze v rámci České Republiky.
V. Úhrada - platba zboží
1. Pokud není v textu kupní smlouvy stanoveno jinak, platí, že kupující je povinen uhradit zboží před jeho odběrem (u bezhotovostních plateb je rozhodující den připsání částky na účet prodávajícího). U objednávek, které jsou zadávány do výroby, může prodávající požadovat zálohovou úhradu minimálně 50% z celkové hodnoty objednávky. U nákupu přes E- shop TIP-NÁBYTEK na nabytektip.wz.cz je požadována 100% záloha ve výši objednávky. Při nezaplacení požadované zálohy do 14 dnů od vystavení objednávky bude tato objednávka automaticky zrušena! Odsouhlasená dodací lhůta se počítá od připsání zálohy, resp. úhrady celé kupní ceny v případě sjednání úhrady celé dodávky před jejím odběrem na účet prodávajícího. V případě prodlení s úhradou faktury ze strany kupujícího, je prodávající oprávněn bez předchozího upozornění účtovat smluvní úrok z prodlení ve výši 0,1 % z celkové dlužné částky za každý den prodlení. Tímto není dotčen případný nárok na náhradu škody.
2. V případě prodlení s úhradou splatné faktury více než 5 dní, vzniká prodávajícímu právo další dodávky dle uzavřených kupních smluv pozastavit do období úhrady dlužných plateb a právo požadovat platby za další dodávky předem či v hotovosti při odběru zboží. Toto ustanovení má přednost před odchylnou úpravou v jednotlivých kupních smlouvách uzavřených mezi smluvními stranami.
VI. Výhrada vlastnického práva
1. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího teprve úplným zaplacením kupní ceny dle kupní smlouvy. Úhrada se má za uskutečněnou připsáním částky na účet prodávajícího. Zachování výhrady vlastnického práva ve prospěch prodávajícího zůstává i při dalším prodeji kupujícím třetí osobě a/nebo jeho případné další zpracování kupujícím nebo třetí osobou. Kupující se zavazuje s tímto seznámit svého odběratele.
VII. Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy
Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (přes internetový obchod), má spotřebitel v souladu s § 53 odst. 7 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Tohoto práva lze využít pouze v případě, jedná-li se o fyzickou osobu (tzn., že nelze odstoupit v případě nákupu na IČO – viz fakturační údaje).
Pro zdárné vrácení zboží Vás žádáme o dodržení následujícího postupu:
1. Kontaktujte nás s žádostí o odstoupení od kupní smlouvy s uvedením čísla objednávky, data nákupu a převzetí zboží. Po kontrole Vás vyzveme k písemné žádosti o odstoupení od kupní smlouvy a o zaslání zboží zpět.
2. Kompletní žádost společně s originálem kupní smlouvy (fakturou) zašlete doporučeně na naši fakturační adresu.
4. Samotné zboží zašlete doporučeně a pojištěné na naši fakturační adresu. Za ztrátu či poškození zásilky během přepravy zpět neručíme. Zboží musí být kompletní (včetně všech dokladů a příslušenství), nepoužité, nepoškozené a zabaleno tak, aby se během přepravy nepoškodil jeho originální obal. Vrácené zboží zpět nezasílejte na dobírku (takové zboží nebude převzato).
5. Budou-li splněny všechny podmínky pro vrácení zboží, obdržíte zpět své peníze nejpozději do 14 pracovních dnů po fyzickém převzetí zboží.
V případech kdy není účtována doprava a náklady spojené s expedicí (tzn. doprava zdarma), je dobropisovaná částka snížena o tyto náklady.
Peníze budou zaslány stejnou formou, jako proběhla platba (na účet, složenkou). Změna příjemce nebo způsob vrácení částky je zpoplatněn částkou 250 Kč.
Vznikne-li jednáním kupujícího prodávajícímu škoda ve smyslu §55 odst. 1, je kupující povinen tuto škodu uhradit (neúplný nebo poškozený obsah zásilky atd.) nebo bude vrácena částka snížena o výši vzniklé škody.
Odstoupit od kupní smlouvy nelze v těchto případech:
- je-li zboží vráceno poškozené (včetně originálních obalů), použité nebo nekompletní (bez dokumentace, záručního listu, příslušenství atd.),
- je-li zboží objednáno se zakázkovou volitelnou součástí, která je teprve po vystavení objednávky vyrobena dle přání zákazníka nebo pro jeho osobu; příkladem by mohl být výrobek s vybraným zakázkovým čalouněním nebo výrobek s volitelným mořením dřeva, popřípadě jiná zakázková výroba. Za zakázkové výrobky se považují např. veškeré výrobky na E-shopu TIP NABYTEK OLOMOUC u niž je uvedena dostupnost „4 – 6 týdnů“. Tyto výrobky nejsou skladem a jsou vyráběny dle požadavků zákazníka.
- jedná-li se o služby poskytované v rámci prodeje zboží, jejichž plnění bylo již započato; příkladem by mohla být objednaná montáž židle u výrobce,
Odstoupení od kupní smlouvy nelze akceptovat v případě nesplnění některé z výše uvedených obchodních podmínek. Zboží bude následně vráceno na náklady kupujícímu zpět, popřípadě uschováno v našich skladových prostorech. Manipulační poplatek za úschovu zboží činí 1,5% denně z fakturované částky (poplatek včetně pojištění uskladněného zboží).
VIII. Reklamace, záruční lhůty
1. U veškerých zásilek musí kupující bezprostředně po obdržení zkontrolovat správnost dodaných položek, jejich úplnost a případné viditelné poškození vzniklé přepravou. Zjištěné vady musí být vyznačeny na dodací list a potvrzeny dopravcem, jinak nebudou uznány. Ostatní vady zjištěné po rozbalení zboží musí kupující ihned písemně oznámit prodávajícímu. Nad rámec zákonné odpovědnosti za vady zboží upravené v obchodním zákoníku poskytuje prodávající kupujícímu záruku za jakost po dobu 2 let od dodání zboží. U vybraných modelů označených v nabídkových katalozích prodávajícího symbolem „5 let záruka“ poskytuje prodávající záruku 5 let od dodání zboží na soudržnost konstrukce židle. (Kupující je povinen důsledně dodržovat kontrolu a dotažení šroubových spojů v souladu s „Návodem na používání a ošetřování nábytku“.)
2. Nároky kupujícího z vad zboží vyplývají v případě nepodnikatelů z příslušných ustanovení občanského zákoníku České republiky a reklamačního řádu prodávajícího.
3. Odpovědnost za vady nevzniká v případě, že zboží bylo prokazatelně použito v rozporu s „Návodem na používání a ošetřování nábytku“ dodaného prodávajícím a/nebo bylo použito nevhodně vzhledem k jeho užitným vlastnostem a v rozporu s účelem, ke kterému je určeno a/nebo bylo následně svévolně upraveno. Důvodem k reklamaci rovněž nejsou drobné diskrepance v rozměrech a barevných odstínech způsobené zejména přírodním charakterem použitých materiálů. Odpovědnost za vady ani záruka za jakost se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.
IX. Rozhodné právo, příslušnost soudu
1. Rozhodujícím právem je právo České republiky. Uplatnění Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží je vyloučeno. Místně příslušným soudem je pro obě smluvní strany v případě obchodních sporů Okresní soud v Kroměříži nebo Krajský soud v Brně. Prodávající má však právo dožadovat se svých nároků v sídle kupujícího.
2. Pokud se některé ustanovení VOP dostane do rozporu s obchodním zákoníkem České republiky, platí příslušná úprava obchodního zákoníku, ostatní články VOP zůstávají nedotčeny.
GDPR
Data použité pro uskutečnění objednávky jsou pouze pro dokončení objednávky (jméno a přijmení,adresa, email, tel.kontakt). Data nebudou předáné třetí straně.
X. Závěrečná ustanovení a platnost
1. Podpisem kupní, případně jiné obdobné smlouvy nabývají VOP účinnosti mezi smluvními stranami a kupující potvrzuje, že se seznámil s jejich obsahem, souhlasí s nimi a přijímá je.
2. Tyto všeobecné obchodní podmínky vstoupily v platnost dne 17. 6. 2018
1. Podpisem kupní, případně jiné obdobné smlouvy nabývají VOP účinnosti mezi smluvními stranami a kupující potvrzuje, že se seznámil s jejich obsahem, souhlasí s nimi a přijímá je.
2. Tyto všeobecné obchodní podmínky vstoupily v platnost dne 17. 6. 2018